Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Analýza učebnic německého jazyka z hlediska potřeb žáků se specifickými poruchami učení
PUKLICKÁ, Vendula
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu učebnic německého jazyka od nakladatelství: Fraus (Deutsch mit Max), Hueber (Beste Freunde, Momente), Klett (Klett Maximal interaktiv) a Polyglot (Macht mit!), které jsou zkoumány z hlediska potřeb žáků se specifickými poruchami učení. Přičemž nejvíce pozornosti je věnováno vizuální podobě těchto učebnicových souborů. Diplomová práce nejen hodnotí vizuální kritéria učebnicových souborů, která jsou pro žáky se specifickými poruchami učení rušivá, ale zabývá se i projevy jednotlivých specifických poruch učení. V teoretické části je také poukázáno na to, jak specifické poruchy učení ovlivňují osvojování německého jazyka a následně je navrženo doporučení, jak pracovat s žáky se specifickými poruchami učení ve výuce německého jazyka.
Ideální učitel očima dětí na prvním stupni základní školy
Černá, Dominika ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Mašková, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za cíl najít nejideálnějšího učitele pro děti na prvním stupni, na základě jejich představ a podnětů, které byly zpracovány formou kvalitativního výzkumu. Teoretická část práce se zabývá osobností učitele, jeho vzhledem a povahou, profesí učitele a jeho autoritou. Věnuje se také pedagogickým metodám a dovednostem, vztahu žáka a učitele, hodnocení žáků a rizikovému chování pedagogů. Zaměřuje se na mladší školní věk, jeho vymezení a stručnou charakteristiku. Jsou také zmíněny typologie učitelů. Empirická část se zaměřuje na analýzu a porovnání výsledků skupinové činnosti žáků na prvním stupni. Výzkum byl realizován na dvou pražských základních školách, kde žáci pracovali ve skupinách, vytvářeli kresby učitelů a poté jsme nad kresbami diskutovali. Kvalitativní výzkumné šetření bylo zpracováno metodou zakotvené teorie. Při sběru dat byla využita metoda kresby a skupinový rozhovor. Cílem práce je zmapovat, jaké představy mají žáci na prvním stupni o ideálním a nejhorším učiteli, který by je mohl učit. Výsledky ukázaly, jaká přání a požadavky mají prvostupňoví žáci na ideální učitele. Výzkum také přinesl poznatky o tom, jak by podle názorů dětí mladšího školního věku vypadali nejhorší možní učitelé. V závěru práce je nastíněno, jak by měl vypadat ideální učitel z pohledu...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.